ketingu internetowego. Pojawienie się wyszukiwarek internetowych to była prawdziwa rewolucja dla wielu osób, dzięki czemu była możliwość znalezienia informacji szybko, bez wychodzenia z domu. Wygląd wyników wyszukiwania zmienia się na przestrzeni lat odpowiadając potrzebom konsumentów, dając wysoką jakość prezentowanego materiału i dostosowując się do obowiązujących obecnie internetowych trendów.
Początki pozycjonowania
Jak łatwo się domyślić pozycjonowanie, rozumiane jako zbiór działań wykonywanych na stronach internetowych i przeglądarkach, nie byłoby możliwe gdyby nie istnienie internetu. Dlatego też oczywistym jest fakt, że pozycjonowanie pojawiło się w podobnym czasie, co wyszukiwarki internetowe. Sama polska nazwa „pozycjonowanie” pojawiła się w użyciu koło 2002 roku, nie oznacza to jednak, że wcześniej takie działania na przeglądarkach nie były wykonywane. Przed tym rokiem używano angielskiej nazwy. Początki internetu sięgają niemal do 1940 roku, pozycjonowanie pojawia się jednak nieco później, razem z prężnym rozwojem wyszukiwarek internetowych. Pierwsze wyszukiwarki pojawiły około 1900 roku, a razem z nimi pojawiło się pozycjonowanie.
Optymalizowanie strony www w internecie
Optymalizacja strony internetowej to rozległy temat, który jest obiektem zainteresowania bardzo wielu marketerów internetowych, których zadaniem jest poprawa widoczności strony internetowej wynikach wyszukiwania. Tacy specjaliści nazywani są pozycjonerami, gdyż zajmują się tak zwanym pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. Żeby osiągnąć zamierzony sukces należy przeprowadzić odpowiedni audyt, wyciągnąć z niego wnioski i zacząć wdrażanie krok po kroku założonych elementów. Przebudowa struktury strony czy treści na niej się znajdujących nosi miano optymalizacji strony w wynikach wyszukiwania. Daje to szansę na poprawę jakości świadczonych usług i umożliwia poprawę pozycji strony www w Google.